Saturday, December 24, 2011

Dragă cititor,

E ziua de Crăciun. Paharul cu limonadă se umple încet şi lămâia e tot mai bine stoarsă. Timpul plecării mele se apropie. Şi Monstrul Marin s-a oprit când a considerat că scriitura lui a atins punctul maxim de complexitate şi frumuseţe. Confesiunea, începută prin august 2008, nu e completă, dar încheierea ei aici e motivată de evenimente mai importante decât luarea temperaturii textului. În momentul plecării mărturisesc că trăiesc în lumea lui Dumnezeu, iar lumea ta, cititorule, mi se estompează pe zi ce trece, că sunt pe cale să intru în acea înţelegere care alungă pentru totdeauna singurătatea - în pat, la masă, în maşină, pe stradă-, că am un job minunat şi părul negru-vopsit. Cineva m-a învăţat să scriu. E vorba de Cristian. Scrisorile recente de la el îmi aduc aminte de pofta de silabe de la început... Pe vremuri îl copiam, îl restructuram, îl îmbălsămam cu ale mele cuvinte... Acum, un tânăr bărbat mă face a-mi dori să renunţ la dualitate, la ascunzişuri, la corespondeţa mea cu tine, cititorule... tu, care ştiai totul despre mine, trebuie să ştii şi că pe el nu pot să-l păcălesc la acest Crăciun când, pentru prima dată, nu mai sunt singură... Trebuie să-ţi spun acum şi un secret. Sunt îndrăgostită de orice lucru pe care îl fac... chiar şi atunci când curăţ cartofi sau spăl furculiţe- ca şi cum aş face acele lucruri pentru ultima dată- îmi sunt aşa de dragi... Când scriu, o fac frenetic şi dezordonat. Scriu pe mai multe rânduri odată. Cuvintele ţâşnesc cel mai adesea, se aliniază treptat rareori, dansează în dezordine şi confuzie din când în când... Şi nu e cu artă şi talent, ci pentru că geme în mine ceva ce trebuie spus- cel mai adesea cuvintele sunt despre mine, despre orice vânticel de senzaţie care-mi face inima să tresalte...Şi acum urmează un îndemn: să-ţi faci timp, dragă cititor, pentru frumuseţe. Pe Dumnezeu, să nu-l laşi nicicând să aştepte...

5 comments:

  1. Aproape am transcris Citadela in agenda cu notite ..:X
    Hihi, ce bucurie, si am facut si "lectura publica" din ea - in familie:P...

    Corina

    ReplyDelete
  2. Corina... :) ...e altul anul!!!!nu lăsa nestoarsă de tot lămâia!Corina...:)

    ReplyDelete
  3. hihi, deja am baut si nectarul:X

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete